کد خبر: ۱۶۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان فارس: 

 خدایا در هجر وصالت گداختم

شهید سید محمد شعاعی در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: خدایا در هجر وصالت گداختم، کی باشد که برسد شب هجرانم و بدمد صبح وصالم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، شهید سید محمد شعاعی بیست و سوم خردادماه ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی در شیراز به دنیا آمد و در دامان پاک پدر که از سلاله امام محمدتقی (ع) بود و مادری مهربان رشد و تربیت یافت.

 وی پس از گذراندن دوران کودکی وارد فضای علم و دانش شد و تحصیل خود را در مقطع ابتدایی آغاز نمود و هم‌زمان زیر نظر پدر یادگیری قرآن را شروع کرد و در دوران راهنمایی پدر خود را از دست داد و سرپرستی وی بر عهده مادر قرار گرفت. 

با آغاز انقلاب اسلامی به صف مخالفین رژیم ستم‌شاهی پیوست و در راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردمی شرکت می‌کرد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عضویت در بسیج، ضمن خدمت در پایگاه بسیج، در هنرستان به تحصیل ادامه داد و مسئولیت انجمن اسلامی را پذیرفت.

 با آغاز جنگ تحمیلی برای حضور در جنگ آرام قرار نداشت و مدتی بعد با رضایت مادر راهی جبهه‌ها شد و هم‌زمان موفق به کسب مدرک دیپلم شد، وی پس از پذیرفته‌شدن در دانشگاه بار دیگر به جبهه‌ها بازگشت و سرانجام پس از سال‌ها رشادت و از خود گذشتگی و نبرد با دشمن بعثی، در تاریخ ۱۳۶۵/۲/۱۱ در عملیات والفجر ۸ به آرزوی دیرینه خود رسید و به خیل شهدا پیوست.

 خدایا در هجر وصالت گداختم

وصیت شهید: 
 خدایا خیر و نیکی را فقط در تو می‌جویم و بهترین نیکویی در جوارت زیستن و از نعمت وصالت بهره‌بردن است. 

خدایا عاجزم و بر اجر خود آگاهم، بیچاره‌ام و بر بیچارگی خود گواهم، خدایا دستم گیر که جز تو پناهی ندارم.

 خدایا در هجر وصالت گداختم، کی باشد که برسد شب هجرانم و بدمد صبح وصالم. 

برادران قلوبتان را مملو از عشق به وجود اقدس امام کنید، در اعمالتان در افکارتان در سیاستتان، در دیانتتان و … امام را الگو قرار دهید که یقین دارم فلاحت و رستگاری در هر دو جهان تنها در گروه اطاعت محض از امام است.

برادرانم، ما بیش از هر چیز احتیاج به تخصص داریم پس از شما عاجزانه تقاضا می‌کنم درس بخوانید.

 مادر مهربانم هر وقت خواستی گریه کنی به یاد آقای غریبان امام حسین (ع) گریه کن، در خاتمه از تمام عزیزان عاجزانه تقاضا می‌کنم به بزرگواری خود این بنده حقیر را مورد عفو قرار دهند و از دعای خیر فراموش نکنند.

برچسب ها: وصیت نامه ، شهداء ، فارس
نظرات بینندگان